08 september, 2005

Hagaparken en sensommarkväll

Fortsätter min inslagna bana med löpning på resor som alternativ till hotellrums-degande (inte för att det fanns ett enda hotellrum att uppbringa i Sthlm under denna kardiologinvasion, men ändå). Sprang ca 9 km med K i Hagaparken, en vacker och skön sensommarkväll. Konstigt nog har jag aldrig sprungit där förut, trots 18 års Stochholmsboende. Her egentligen knappt varit i Hagaparken alls, om jag tänker efter. Konstigt. Men så bodde jag aldrig norr om Kungsholmen (om man nu undantar de första tre månaderna i Djursholm....;-).

Löpning under resor är kul. Glömmer aldrig rundan i Boston 2001, så vackert och så spännande att springa längs hamnen, trängas med alla människor, solsken och glittrande hav. Att jag sen knappt orkade tillbaka är en annan sak, det gjorde liksom ingenting.

Tillbaka i Hagaparken. Kände mig stel i höfterna, stel i låren, fortfarande känningar efter sträckningen från i fredags. Ska nog vila ett par dagar nu. Det är synd, för jag har inga problem alls med orken, hade kunnat fortsätta ett par kilometer till om benmusklerna varit pigga. Så det får bli stretching och vila. Det är svårt att vila när man är halvskadad och vill ut, men nödvändigt.

Comments:
Kul med en löpblogg! Har du sett vår: http://bloggif.blogspot.com/ . Du är även välkommen som medlem i Blogg IF. Inga avgifter. Just for fun. Peppa varandra och ses någon gång då och då.
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?